Tapahtumajärjestäjän koulutus – osa 2
klo 9.00 – 12.00
Kansikuva: Lassi Häkkinen.
Järjestämme kolmen aamupäivän mittaisen tapahtumajärjestäjän etäkoulutuksen loka-marraskuussa 2021. Koulutuksessa käsitellään lähitapahtumia, jotka järjestetään kirjaston sisä- tai ulkotiloissa. Koulutuksessa suunnitellaan konkreettinen tilaisuus turvallisuus- ja lupakäytännöt huomioiden, käytännön tehtävien avulla.
Koulutus toteutetaan verkossa Teamsin välityksellä keskiviikkoaamupäivinä 13.10., 3.11. ja 17.11.2021, klo 9–12. Osallistujat työstävät omaa tapahtumaesimerkkiä, joka voi olla todellinen tai kuvitteellinen.
Koulutuksen toteuttaa Koulutuskeskus Salpaus.
Ke 13.10.2021 klo 9–12 Tapahtumajärjestäjän koulutus – osa 1, Teams
Tapahtuman järjestämisen ABC
Tapahtumien suunnittelu:
- tapahtuman projektisuunnitelma, tuottajan rooli, yhteistyökumppanit
- projektiryhmän luominen ja roolit
- tapahtuman tavoite, kohderyhmät ja mitattavuus
- sisältö ja viestit (elämyksellisyys, yllätyksellisyys, informatiivisyys…)
- esiintyjä- ja tarjoiluvalinnat,
- tilat ja budjetti, hinnoittelu ja rahoittaminen, sponsorit
- tulevaisuuden trendit
Ryhmä-/ yksilötehtävä
- oman tapahtuman suunnittelu (todellinen tai fiktiivinen)
Ke 3.11.2021 klo 9–12 Tapahtumajärjestäjän koulutus – osa 2, Teams
Turvallisuus- ja toteutussuunnitelma
- tapahtumat ja luvat
Projektin vastuu ja velvollisuus
- luvat, lait ja velvollisuudet
- tekniikka ja tekijänoikeus, musiikin käyttöluvat
- turvallisuusriskien kartoitus
- pelastussuunnitelma : Tehtävä: toteutussuunnitelman purku ja markkinointisuunnitelma
Ke 17.11.2021 klo 9–12 Tapahtumajärjestäjän koulutus – osa 3, Teams
Turvallisuus- ja toteutussuunnitelma tehtävän läpikäynti
Tapahtuman markkinointi ja yhteenveto:
- Markkinointi ja viestintä, kutsut, some
- Yhteistyökumppanit
- Esiintyjät ja tarjoilut
- Onnistumisen arviointi
- Jälkimarkkinointi
Koulutuksen kohderyhmä ja ilmoittautuminen
Pääset ilmoittautumaan koulutukseen Webropol-lomakkeella (aukeaa uuteen välilehteen).
Webinaarit muodostavat sisällöllisesti kokonaisuuden, joten suosittelemme osallistumista kaikkiin webinaareihin. Mikäli et pääse osallistumaan kuin osaan tilaisuuksista, ilmoitathan siitä ilmoittautumislomakkeella.
Koulutuksen osallistujamäärä on rajattu 40 henkilöön, joten etusijalla on Päijät-Hämeen, Etelä-Karjalan, Kanta-Hämeen, Kymenlaakson kirjastohenkilöstö. Mikäli paikkoja jää, voidaan koulutukseen osallistujia ottaa AKE-alueen ulkopuolelta.
Teams-kokouskutsut ensimmäiseen webinaariin lähetetään ilmoittautuneille 6.10.
Ennakkotehtävä osallistujalle
- pelastussuunnitelmaan tutustuminen (ohjeistetaan tarkemmin lähempänä)
Tuleeko tallenne?
Koulutuksesta tulee tallenteet, joiden käyttöoikeus on Lahden AKE-alueen kirjastohenkilökunnalle (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso, Päijät-Häme). Tallenteet ovat katsottavissa helmikuun 2022 loppuun saakka.
Lisätietoa
kirjastopalvelukoordinaattori Hanna Pitkänen
hanna.pitkanen2@lahti.fi, 044 482 6071
Lahden kaupunginkirjasto, alueellinen kehittämistehtävä
Koulutus on osa Ideoita ja näkökulmia kirjastojen tapahtumiin ‑koulutuskokonaisuutta, joka toteutetaan vuonna 2021.