Kirjastoenglantia 2 — Asiakaspalvelu ja esitteleminen
klo 9.00 – 12.00
HUOM! Koulutuksen päivämäärä muuttunut!
Ovatko sanat kateissa, kun pitäisi puhua asiakkaalle englantia? Tässä koulutuksessa pääset matalalla kynnyksellä oppimaan ja kertaamaan erityisesti asiakaspalvelussa ja kirjaston palvelujen esittelyssä hyödyllistä sanastoa ja fraaseja, oman työnkuvasi tarpeet huomioiden.
Sisältö: Asiakaspalvelu ja esitteleminen
- kirjastosanastokertaus
- asiakaspalvelulauseet ja ‑tilanteet: aineiston lainaaminen ja palauttaminen, varauksen tekeminen, erilaiset aineistotyypit, suositteleminen,
- kuinka kerron asiakkaalle esimerkiksi kirjaston tiloista ja tapahtumista
- ystävällinen asiakaspalvelu englanniksi
- harjoittelua yksilö‑, pari- ja pienryhmätasolla
Koulutus järjestetään etänä Teams-yhteydellä. Koulutusta ei tallenneta.
Kouluttaja
Kouluttajana toimii KM Petri Ilmonen / TRYcamps kielikoulu Oy.
Kohderyhmä ja ilmoittautuminen
Ilmoittaudu koulutukseen Webropol-lomakkeella viimeistään 18.1.2024. Ilmoittautumislomakkeella pääset myös halutessasi kertomaan, missä työtehtävissä tarvitset englantia.
Etusijalla koulutukseen ovat Lahden AKE-alueen (Etelä-Karjala, Kanta-Häme, Kymenlaakso, Päijät-Häme) yleisten kirjastojen työntekijät.
Muut kirjastoenglannin koulutukset
- 19.1.2024 klo 9–12 teemalla Kirjastoenglantia aloittelijoille ja sanastoa kertaaville,
- 8.2. klo 9–12 teemalla Kirjaston digipalvelut ja opastaminen.
- Jokaiselle kerralle ilmoittaudutaan erikseen. Edeltäviä osia ei tarvitse olla käytynä.
Lisätietoa
Kirjastopalvelukoordinaattori Hanna Pitkänen
hanna.pitkanen2@lahti.fi / 044 482 6071